#3 Przepis na: najprostsze tortille na świecie

tttttUwielbiam tortille pod każdą postacią. Te pszenne placki mogę jeść bez żadnych dodatków, wystarczy jakiś sos. Przepis, który mam dla was dziś, jest nie dość, że prosty, to jeszcze szybki. Te tortille nadają się idealnie do przygotowania jako przekąski last minute 😉

Do przygotowania tych tortilli możecie użyć wszystkiego, co macie w lodówce. Papryki, marchewki, cokolwiek przyjdzie wam do głowy 🙂 Możecie je też spakować jako drugie śniadanie i wziąć ze sobą do szkoły i pracy lub potraktować po prostu jako broń na Małego Głoda 😀

Ta wersja tortilli jest taka prawie fit. Jeśli komuś mocno zależy, żeby była całkiem zdrowa, to przyprawę do gyrosa może zastąpić innymi, a sos na przykład przecierem pomidorowym z przyprawami. Ja pomimo tego, że na co dzień raczej staram się nie jeść śmieciowego jedzenia, to podchodzę do całej sprawy z głową, bo raczej od tego nie umrę 😉 Dawno już minęły u mnie czasy, kiedy uważałam na każdy gram tego, co jem. I wyszło mi to bardzo na dobre. Kiedyś na pewno o tym opowiem, a tym czasem zapraszam was na coś pysznego 😉

Składniki:

  • placki tortilli
  • pierś z kurczaka
  • przyprawa do gyrosa
  • sałata lodowa
  • pomidor, ogórek (lub inne warzywa)
  • dowolny sos (u mnie meksykański i czosnkowy)

Przygotowanie:

Pierś z kurczaka kroimy na cienkie paski. Obsypujemy przyprawą i smażymy. Odstawiamy do ostudzenia. Warzywa kroimy w słupki. Placki tortilli smarujemy sosem, kładziemy na nich liście sałaty. Na niej układamy kurczaka i warzywa. Zawijamy i kroimy na kawałki. Moje placki były małe, dlatego pokroiłam każdy na trzy części. Na koniec wbiłam w nie wykałaczkę, żeby się ładnie trzymały 🙂

Smacznego!

Inną wersją tortilli, którą uwielbiam, jest placek posmarowany chrzanowym Almette z łososiem i rukolą. Mniam.

Jeżeli macie swoje ulubione przepisy na tortillę, to koniecznie podzielcie się ze mną w komentarzach! 😀

Leave a Reply

