Co ja zrobię ze swoim życiem i co mądrego ostatnio usłyszałam

datass

Jestem typową introwertyczką. Bardzo często mogę po prostu siedzieć sama, oglądać seriale, jeść i nie widzieć żadnego problemu w tym, że nie mam towarzystwa. Uwielbiam też języki obce. Dlaczego? Bo kręci mnie myśl, że mogę się dogadać z całą masą ludzi, którym mój język jest kompletnie obcy. Widzicie tu jakąś sprzeczność? Uważam po prostu, że znajomość języków jest teraz cholernie ważna. Nawet, jeśli komuś się wydaje, że teraz najważniejsze są praktyczne umiejętności (if you know what i mean).

Wiecie co mnie denerwuje? Ciągłe pytania. Jakie masz plany na przyszłość? Dokąd pójdziesz na studia? Co zamierzasz studiować? A będziesz miała w ogóle po tym pracę? Męczy mnie samo odpowiadanie na nie. Chyba najgorsze jest to ostatnie. Nie wiem. Nie wiem, czy znajdę po moim kierunku pracę. Jednak cokolwiek innego bym nie wybrała, to i tak nie miałabym żadnej pewności. Tylko kilka procent ludzi pracuje w swoim zawodzie. Kto powiedział, że ja też muszę?

Ludzie nauczeni są myśleć schematami. Wszystko musi być zaplanowane, pewne, ryzyko nie wchodzi w grę. Nie mam trochę racji? Nie raz usłyszałam idź na takie studia, po których będziesz miała pewną pracę i będziesz dobrze zarabiała. Pomysł świetny, tylko co z tego, że nie będę z tego czerpać żadnej satysfakcji. Dla mnie to jest jedną z najważniejszych rzeczy. Robiąc coś, czego nie lubię, szybko straciłabym zapał. To mocno przełożyłoby się na jakość mojej pracy. Chyba nie o to tu chodzi.

Jakiś czas temu ktoś powiedział mi, że podchodzę do tego wszystkiego zbyt poważnie. Nie mogę myśleć, że jak nauczę się czegoś na studiach, to na pewno będę to robić do końca życia. Studia mają mi tylko pomóc odnaleźć własną drogę. I nie mam się przejmować, jeśli za rok czy dwa mi się odmieni. Chyba nic mądrzejszego nie można było powiedzieć osobie, która tak właściwie sama do końca nie wie, czego chce.

Podjęłam ostatnio decyzję, że nie będę się sugerować niczyimi podpowiedziami. Zrobię, jak będę czuła, że zrobić powinnam. Oczywiście, fajnie jest spojrzeć na całą sprawę z zupełnie innej perspektywy. Ale fakt jest taki, że to jednak JA mam iść na studia i wybiorę studia językowe. Bo się lubię języków obcych uczyć. I będę się ich uczyć. Nikt na pewno na tym nie straci.

Był taki czas, że faktycznie zastanawiałam się kurczę, co ja będę po tym miała. Zdałam sobie jednak sprawę, że wachlarz możliwości mam naprawdę spory. Prawie wszędzie potrzebny jest ktoś, kto umie się porozumieć w obcym języku. A po za tym znajomość języków ma też całe mnóstwo innych zalet.

Czasami serce mi się kraje, kiedy oglądam film/serial i słyszę, jak zostało przetłumaczone to, co mówią aktorzy. Stupid bitch to chyba trochę co innego niż głupia jędza. Okej, okej, wulgaryzmy są złe, ale skoro już zostały wypowiedziane…

W każdym języku są zwroty, których nie da się dosłownie przetłumaczyć na inny. Często na przykład w formie żartu stosuje się też tzw. grę słów, co ciężko przełożyć w taki sposób, żeby wciąż miało swój sens. Chociażby dlatego warto znać obcy język, żeby móc wyłapywać te błyskotliwe żarciki. Czytasz książki w oryginale po angielsku/niemiecku/jukagirsku? Great. Na pewno wyniesiesz z nich jeszcze więcej niż z przekładów.

Wiecie, co to latte, prawda? U nas w Polsce, kiedy w kawiarni powiesz, że chcesz latte, to dostaniesz kawę. Fakt faktem więcej tu mleka i pianki niż samej kawy, ale to wciąż kawa. A we Włoszech? Idź powiedzieć, że prosisz o latte. Dostaniesz samo mleko. Taka mała anegdotka przywieziona przez moją mamę prosto z Italii 🙂

Jutro kończę matury. Od poniedziałku oficjalnie wakacje. No tak prawie 😉 Planuję stworzyć wpis z rzeczami, które na pewno chcę przez te cztery miesiące zrobić. Tak więc do napisania! 😉

One thought on “Co ja zrobię ze swoim życiem i co mądrego ostatnio usłyszałam

Leave a Reply

