#2 Przepis na: chlebek bananowy

hyjjf

Pamiętacie jeszcze przepis na omleta owsianego, który dodałam kilka tygodni temu? Dzisiaj przychodzę do was z kolejną smaczną propozycją nie tylko na śniadanie 🙂 Chlebek jest słodki, chociaż nie ma w nim grama cukru. W środku jest bardzo wilgotny i… bananowy 🙂 Kiedyś miałam swój ulubiony przepis, który zgubiłam, dlatego dziś musiałam improwizować i wyszło mi to naprawdę nieźle. Z resztą sprawdźcie sami 🙂

Dawno już nie spędziłam w kuchni tyle czasu, co dziś. Upiekłam ciasto, zrobiłam obiad a na koniec wymyśliłam sobie jeszcze chlebek bananowy. Nie pamiętam, kiedy robiłam go ostatnio, ale jest to jeden z moich ulubionych wypieków w wersji fit 🙂 Doskonale wiem, że niektóre osoby kiedy słyszą, że coś jest zdrowe, to automatycznie są na nie. Zdrowe jedzenie też może być smaczne 🙂 Chociaż muszę przyznać, że czasami ja też jestem mu przeciwna. Na przykład kiedy na mojej ulubionej stronie z wypiekami pojawiają się fit przepisy. No hej, ja przyszłam popatrzeć na absolutnie NIEzdrowe rzeczy, co tu się wyrabia?

Szczerze powiem, że zarówno moja dieta jak i aktywność fizyczna mocno ostatnio kuleją. Muszę popracować nad tym, żeby to naprawić. Zauważyłam, że kiedy moje ciało się męczy, to głowa odpoczywa, a ja teraz bardzo tego potrzebuję. Z natury jestem nerwowa, dużą ilością rzeczy się przejmuję. Nie miałam jednak pojęcia, że mogę być aż tak drażliwa, jak w ostatnim czasie. Będę starała się poprawić 😉  A tymczasem zapraszam was do wypróbowania mojego przepisu na chlebek bananowy 🙂

Chlebek bananowy

Składniki:

  • trzy duże, mocno dojrzałe banany + jeden do dekoracji
  • cztery małe jajka
  • dwie szklanki mąki (polecam orkiszową)
  • dwie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki mleka
  • trzy łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • można dodać orzechy, rodzynki, suszoną żurawinę i co tylko przyjdzie nam do głowy 🙂

Przygotowanie:

Jajka dokładnie rozbełtujemy widelcem albo trzepaczką*. Dodajemy do nich pozostałe składniki oprócz owoców. Banany rozgniatamy widelcem, aż zrobi się z nich papka. Dokładamy do masy i całość mieszamy. Jeżeli chcemy wrzucić jakieś dodatki, to właśnie teraz 🙂 Po przełożeniu do niewielkiej keksówki, przekrajamy ostatniego banana na pół i dekorujemy nim chlebek. Pieczemy w 150 stopniach przez około 35-40 minut aż do suchego patyczka.

Smacznego!

Taki chlebek najlepszy jest na ciepło, chociaż lepiej odczekać chociaż chwilę z krojeniem po wyjęciu z piekarnika. Może się rozpaść 🙂 Świetnie smakuje samodzielnie albo na przykład z masłem orzechowym lub serkiem śmietankowym typu Almette.

*Kiedy mój chłopak robi naleśniki, to zawsze mówi, że dokładne rozbełtanie jajek jest kluczem do sukcesu. Ja mu wierzę.

3 thoughts on “#2 Przepis na: chlebek bananowy

  1. Ja ostatnio przerzuciłamach się na słodkie śniadania i właśnie kończę jeść tartę marchewkową, którą ostatnio upiekłam. Nie miałam pomysłu, co zrobić jako następne, aleteraz to już koniecznie musi być chlebek bananowy, szczególnie, że chodzi za mną już od jakiegoś czasu 😀 Świetny przepis, prosty i na pewno smaczny, dziękuję!

    Like

Leave a Reply

