O dniu, w którym nie chciałam, żeby moje życie było jak z filmu

1

Niebo zasnuło się ciemnymi chmurami. Wiatr wiał coraz mocniej i wyglądało na to, że zaraz zacznie padać. Ledwo zdążyła wyjść z domu, a już na jej głowę zaczęły spadać coraz większe krople wody. Nakryła głowę szalem i ledwo zdążyła wejść do samochodu, kiedy rozpadało się na dobre. Kiedy ruszyła, myślała tylko o tym, żeby nie było tak, jak bywa w filmach. Dzisiaj musiało się udać. Nie, to nie fragment żadnej książki czy filmu. Tak wyglądała moja dzisiejsza droga na maturę.

Chyba w prawie wszystkich filmach, które oglądałam i książkach, które czytałam, schemat jest ten sam. Ma się stać coś złego? Ok, to niech zacznie padać. Na pewno też to zauważyliście. Nawet w “Panu Tadeuszu”, kiedy ma się odbyć zajazd to… tfu, wróć. To już nie matura. Matura była dziś rano. I pogoda też nie dopisała.

Naprawdę kiedy jechałam dziś do szkoły, myślałam o tym, żeby nie było tak, jak w tych wszystkich filmach. Wiecie, że to taki zły omen. Ja tam przesądna nie jestem, ale wiecie, różnie to bywa. Nawet się zestresowałam, myśląc, na co trafimy. Nie wiem, co mówią inni, to tylko moja subiektywna opinia, ale brzydka pogoda okazała się być tylko fałszywym alarmem. Jedyne, co mi popsuła, to włosy. Matura z polskiego wcale taka trudna nie była.

Jak już pewnie słyszeliście, na maturze podstawowej pojawił się Sienkiewicz. Będę szczera i powiem, że część pytań do tego tekstu naprawdę mnie zaskoczyła. Jednak dałam sobie radę. I wiecie co? Da da da daam – nie było “Lalki” 😀

Jeszcze jakiś czas temu słyszeliśmy od kilku nauczycieli, żeby nie wybierać interpretacji na maturze. Bo trudna. Bo ciężko napisać. Ja wybrałam. Autora kompletnie nie znałam, ale wiersz był przyjemny i chyba nawet mi poszło.

Na rozszerzeniu bardzo spodobał mi się fragment wiersza Herberta, a mianowicie  “rumiane jak rzeźnia o poranku”. Uwielbiam tego typu teksty. Kiedy to przeczytałam, to odezwała się we mnie moja wewnętrzna psychopatka i uśmiechnęła się tak, jak tylko psychopatki potrafią się uśmiechać.

Od paru dni cały Internet wypełniony jest maturą, dobrymi radami dla zdających i tak dalej. Natomiast rodzina głównie zadaje pytania. “Jak się czujesz?”, “Jesteś przygotowana?” “Czego się boisz?” “A gdzie idziesz na studia?”. Ech, ja podchodzę do matury z myślą, że skoro przede mną tylu osobom się udało, to uda się także mi. Zdaję sobie sprawę, że czekają mnie o wiele trudniejsze egzaminy na studiach, dlatego nie panikuję za mocno. Z drugiej strony jednak wiem, jak ważne jest to teraz i zamierzam się mocno postarać, żeby dobrze tą maturę zdać i dostać się na wymarzone studia.

A wy macie maturę już za sobą, jeszcze przed czy tak jak ja jesteście w trakcie? 🙂

Zaglądajcie na piżamowego Facebooka. Pobawiłam się ostatnio w grafika i… sami zobaczcie, co mi z tego wyszło 😉

4 thoughts on “O dniu, w którym nie chciałam, żeby moje życie było jak z filmu

  1. Ja maturę mam już za sobą i pamiętam, że w ogóle się nie stresowałam:) No, na ustnej z polskiego miałam cykora, ale to pewnie jak większość zdających. A mój brak stresu nie wynikał z jakiejś wygórowanej pewności siebie. Oczywiście byłam przekonana, że zdam i, że wynik nie będzie niski, ale byłam spokojna, bo po prostu wiedziałam, że nie ma to większego wpływu na moje życie. Poza tym, maturę można poprawić, nawet jeśli wynik będzie pozytywny, ale nie do końca zadowalający, ja na przykład zdawałam z angielskiego jeszcze raz, by mieć jeszcze lepszy wynik:) A co do tych egzaminów na studiach – zależy na jakie pójdziesz, nie na każdych wcale jest ciężej niż na maturze;p Powodzenia na reszcie! Z czego jeszcze zdajesz?

    Liked by 1 person

    1. Jutro matma, potem jeszcze angielski x2, ustne z angielskiego i polskiego, geografia, historia i wos 🙂 mnie stres złapał dziś rano, w końcu do mnie dotarło, że matura i że już trochę późno, żeby coś zrobić 😀 jestem dobrej myśli 😉

      Liked by 1 person

Leave a Reply

