Moje TOP 3 książki i mocne postanowienie poprawy

Ja nie czytałam książek. Ja je pochłaniałam. Byłam molem książkowym. Cała seria o Harrym Potterze w niecały tydzień? No problem. Swoją drogą wszystkie siedem książek przeczytałam chyba kilkanaście razy. Ba, dostałam raz od mamy szlaban na czytanie Pottera, pamiętam do dziś. Ogólnie czytałam dużo. W swoim pokoju mam cały regał z książkami. Niestety się popsułam. Prawie przestałam czytać i nie wiem, gdzie szukać przyczyny. Przez brak czasu? Może po prostu jestem leniem, albo nie mogę trafić na książkę, która spełniałaby moje oczekiwania? Są jednak lektury, do których od czasu do czasu wracam i które będę polecać każdemu.

1. “Pożądanie mieszka w szafie” – Piotr Adamczyk

W tej książce urzekła mnie nie tyle sama historia, co sposób jej opowiedzenia. Autor głównemu bohaterowi “pożycza” swoją tożsamość. Nazywa się on tak samo jak ten słynny aktor, który grał papieża. Skutkuje to wieloma zabawnymi sytuacjami. Piotr jest samotnym mężczyzną, który wciąż szuka miłości. Kiedy już wydaje mu się, że ją znalazł, to… no właśnie. Mój egzemplarz ma wiele pozaginanych rogów. Zaznaczyłam sobie cytaty, do których lubię wracać. Książka napisana w lekki, zabawny sposób, a przy tym pełna wielu trafnych spostrzeżeń.

2. “Poradnik pozytywnego myślenia” – Matthew Quick

Książka zaskoczyła mnie już po kilkunastu stronach. Sposób prowadzenia narracji sprawił, że od początku myślałam, że narratorem jest kilkuletni chłopiec. Zostałam mocno zbita z tropu, kiedy okazało się, że jest nim (SPOILER ALERT) dorosły mężczyzna. Pat wychodzi ze szpitala psychiatrycznego. Nie może doczekać się, żeby zobaczyć się z żoną. Nie rozumie, że to już nigdy się nie stanie, o czym mówią mu najbliżsi. Przygotowuje się na to spotkanie, próbując powrócić do formy zarówno psychicznej jak i fizycznej. Poznaje Tiffany, która popadła w depresję po śmierci męża. W końcu Pat odzyskuje pamięć. Oglądałam też film pod tym samym tytułem, ale w najmniejszym stopniu nie oddaje on sedna książki. Psychika bohatera odgrywa bardzo dużą rolę w całej opowieści. W filmie nie udało się tego pokazać.

3. “Cmętarz zwieżąt” – Stephen King

W tytule nie ma błędu. To zabieg celowy autora. Stephen King jest moim ulubionym pisarzem. Ta książka to absolutna petarda i dlatego zostawiłam ją na sam koniec. “Cmętarz zwieżąt” to opowieść o lekarzu Louisie Creed i jego rodzinie oraz kocie Churchillu. Przeprowadzają się do małej miejscowości, gdzie Creed dostał pracę w szpitalu uniwersyteckim. Śmierć kota i jego “zmartwychwstanie” rozpoczyna ciąg bardzo strasznych wydarzeń. King ma niesamowity talent do manipulowania czytelnikiem i wywoływania u niego wielu skrajnych emocji. Jest to zdecydowanie najlepsza książka, jaką kiedykolwiek czytałam, chociaż opowiedziana w niej historia jest po prostu straszna. Jeśli jednak lubicie takie książki, to z całego serca polecam.

Opuściłam się w czytaniu i to bardzo. Mam jednak mocne postanowienie poprawy i planuję czytać więcej. Czy mi się uda – tego jeszcze nie wiem, ale będę się starać 😉 A jakie książki szczególnie spodobały się Wam? 🙂

12 thoughts on “Moje TOP 3 książki i mocne postanowienie poprawy

  1. “Sposób prowadzenia narracji sprawił, że od początku myślałam, że narratorem jest kilkuletni chłopiec.”

    Zdradzisz coś więcej? Bardzo interesują mnie właśnie takie techniczne sprawy. Na czym konkretnie polegała “chłopięcość” tej narracji?

    Like

    1. Cała historia tak naprawdę opowiedziana jest z punktu widzenia dziecka, które dopiero co odkrywa świat i patrzy na niego bardzo naiwnie. Naprawdę zaskoczył mnie fakt, że bohater ma ponad 30 lat. Pat nazywa psychiatryk “niedobrym miejscem” i wiele jest tutaj fragmentów, które mogłyby wskazywać na to, że historię opowiada dziecko 🙂

      Like

  2. Zaintrygowałaś mnie tymi dwoma pierwszymi pozycjami! Nie lubię mrocznych książek, wiec King to raczej nie dla mnie. Ostatnio zachwyciła mnie historia liska i chłopca, czyli powieść “Pax”. A jak lubisz powieści w stylu Musierowcz to zapraszam do mnie! Moja powieść “Koniec swoiata” włąśnie się drukuje, na stronie możesz przeczytać pierwszy rozdział, może Cię wciągnie? 😉

    Like

Leave a Reply

