#1 DIY: Wielkanocne zajączki w doniczkach

Lubię Wielkanoc. To chyba moje ulubione święto zaraz po Bożym Narodzeniu. Wielkanoc zdegradowała nawet moje urodziny, które zajmują aktualnie trzecią pozycję. Powód dla którego lubię to święto numer jeden: są słodycze. Numer dwa: jest dobre jedzenie. Numer trzy… nie, jednak nie. Chciałam napisać, że mogę choć na chwilę przestać myśleć o maturze, ale tak się chyba nie da 😀 Najlepsze w Wielkanocy dla mnie jest jednak to, że rodzice wciąż traktują nas jak małe dzieci. Wiem, że w niedzielę rano znowu wyskoczę z łóżka, żeby poszukać prezentów od zajączka 😀 Jeśli boicie się, że do was może nie przyjść, to świetnie trafiliście. Pokażę wam dzisiaj, jak zrobić własnego zajączka i to w dodatku w… doniczce 😀
Czego będziemy potrzebować:

  • futerkowy materiał
  • marker
  • ołówek
  • kawałek filcu w kolorze zbliżonym do materiału
  • kawałek filcu w kolorze “majtkowego różu”
  • sztuczne kwiatki
  • biały pomponik
  • wata
  • igła i nitka
  • taśma dwustronna
  • doniczka
  • duży okrągły talerz
  • kawałek tekturki
  • wstążeczka

Jak zrobić zajączka w doniczce?

  1. Odrysowujemy kształt talerza na lewej stronie materiału markerem i wycinamy.
  2. Zszywamy ze sobą krawędzie wyciętego koła. Pod koniec zszywania wypełniamy zajączka watą i zaszywamy do końca. Zajączek nie musi być zszyty jakoś super dokładnie. Zobaczycie to na poniższym zdjęciu.
  3. Do zajęczej dupki przyszywamy biały pomponik, który będzie ogonkiem
  4. Na tekturce rysujemy kształt łapki. Wycinamy i ołówkiem odrysowujemy podwójnie na kawałku filcu. Wycinamy. Z różowego filcu wycinamy małe poduszki łapek w mniej więcej owalnym kształcie. Przyklejamy je do zajęczych nóżek na taśmę dwustronną. Całe łapki przyszywamy do zajączka po obu stronach ogonka. Tutaj też można posłużyć się taśmą 😉
  5. Na taśmę dwustronną do wewnętrznej strony doniczki przyklejamy sztuczne kwiatki.
  6. Wkładamy zajączka do doniczki w taki sposób, żeby jego dupka jak najbardziej wystawała poza nią.
  7. Na koniec obwiązujemy doniczkę wstążką.

Voilà.

Pinterest aktualnie pełen jest wielkanocnych “zrób to sam”. Jak tylko zobaczyłam te zajęcze dupki, to wiedziałam, że muszę je zrobić. Musiałam też trochę pokombinować, bo nie było instrukcji, dlatego sprawiło mi to jeszcze większą frajdę. Zrobiłam trzy zajączki. Jeden stoi na moim biurku, drugi powędrował do salonu, a trzeci będzie wielkanocnym prezentem dla rodziców mojego chłopaka 🙂 Koniecznie dajcie znać, jeśli wam się podobają 🙂 Zaglądajcie też na piżamowego fanpejdża 🙂

Leave a Reply

