#1 Przepis na: owsiany omlet z jabłkiem i żurawiną

nabloooooo.jpg

W tygodniu nie mam czasu na bardzo wymyślne śniadania. Zazwyczaj wygląda to tak, że wsypuję płatki owsiane do miseczki, zalewam mlekiem i wkładam do mikrofalówki, w międzyczasie robiąc pięć innych rzeczy jednocześnie. Natomiast w soboty i niedziele… odzywa się we mnie mój wewnętrzny leń, który mówi, że skoro przez pięć dni w tygodniu jem to samo, to teraz też mogę 😀 Dziś jednak zdecydowałam się na płatki owsiane pod inną postacią. Jeśli chcecie poznać przepis, to zapraszam Was do dalszej części wpisu 🙂

Bardzo lubię gotować. Najlepiej dla kogoś – dla rodziny, chłopaka. Wtedy zwykle sięgam po przepisy z “wyższej półki” 😉 Mogę spędzić w kuchni nawet kilka godzin, bo uwielbiam słyszeć, że komuś smakuje to, co zrobiłam. Jeśli mam przygotować coś sama dla siebie, to po prostu mi się nie chce i idę po najmniejszej linii oporu. Czasem jednak robię wyjątki, a ten omlet owsiany należy do moich ulubionych. Jego zrobienie nie zajmuje dużo czasu, potrzeba tylko kilku podstawowych produktów, a przy tym jest bardzo smaczny i sycący. No i zdrowy oczywiście 😀 Dobrze smakuje nie tylko na ciepło ale i na zimno, dlatego bez problemu można go zabrać ze sobą do szkoły lub pracy. Mam nadzieję, że Wam też zasmakuje tak samo jak mi 🙂

Omlet owsiany z jabłkiem i żurawiną

Omlet:

  • pięć łyżek płatków owsianych
  • czubata łyżka jogurtu naturalnego
  • jedno jajko
  • cynamon
  • coś do posłodzenia – u mnie syrop klonowy

Płatki zalewamy gorącą wodą. Kiedy będą już miękkie i wsiąkną wodę, dodajemy resztę składników i mieszamy. Masę wykładamy na dobrze rozgrzaną patelnię posmarowaną lekko masłem. Omlet jest bardzo delikatny i łatwo go popsuć, dlatego najlepiej smażyć go pod przykryciem na małym ogniu, żeby nie trzeba było go przewracać. Kiedy omlet będzie już gotowy, wykładamy na talerz.

Nadzienie:

  • dwie czubate łyżki twarogu President lub normalnego rozdrobnionego widelcem
  • duża łyżka jogurtu naturalnego
  • jedno małe jabłko
  • cynamon
  • suszona żurawina

Jabłko trzemy na dużych oczkach tarki. Mieszamy razem z resztą składników i wykładamy na omlet.

Smacznego! 🙂

5 thoughts on “#1 Przepis na: owsiany omlet z jabłkiem i żurawiną

  1. Też czasem robię sobie podobny omlet, jednak z reguły jem albo omleta, albo płatki owsiane 😀 Ja jeszcze bardzo lubię jajecznicę z warzywami i curry na śniadanie, bo można się dobrze najeść i jak wiem, że nie zjem potem czegoś przez kilka godzin, to wiem, że nie będę głodna po takim posiłku. 😀 Czekam na więcej przepisów!

    Like

      1. pomidora, czarne oliwki, cebula – to najczęściej;) no i koniecznie przyprawę curry, bez niej nie jem jajecznicy w ogóle :p

        Like

Leave a Reply

