Problemy nieśmiałych ludzi

bewb

Jeśli tak jak ja, z reguły jesteś osobą nieśmiałą, to na pewno zgodzisz się ze mną, że przynajmniej część z wymienionych przeze mnie problemów spotyka na co dzień i Ciebie 🙂 Zapraszam do lektury.

 

  1. Załatwianie spraw przez telefon

 

Boli mnie ząb/mam gorączkę/okropnie się czuję, powinnam zadzwonić do lekarza. MAMOOO??!! Niemal każda rozmowa przez telefon, a w szczególności wtedy, kiedy trzeba załatwić jakąś ważną sprawę albo porozmawiać z kimś obcym to dla ludzi nieśmiałych niemałe wyzwanie. Niestety czasem trzeba się przemóc i… a może przeczekam i samo zrobi się lepiej?

 

  1. Nawiązywanie/podtrzymywanie rozmowy

 

Może się wydawać, że skoro nic nie mówię to nie mam nic ciekawego do powiedzenia i jestem po prostu nudna. Albo obrażona. Heloł, jestem nieśmiała i nie umiem podtrzymywać rozmowy. I kropka. Mogą z Tobą porozmawiać o wszystkim, ale przygotuj się na to, że to Ty będziesz musiał tę rozmowę zacząć i mnie w nią wciągnąć. No chyba, że akurat Cię nie lubię, albo mnie irytujesz, to wtedy nie pogadamy 🙂

 

  1. Nie rozumiem”

 

Zgłaszanie się na lekcji kiedy nie rozumiesz materiału. U mnie ten problem dotyczy głównie matematyki, której szczerze nie cierpię 🙂 Kiedy widzisz jak nauczyciel zapisuje kolejne cyferki na tablicy a Ty po chwili zastanawiasz się, skąd to wszystko się tam wzięło. Wypadałoby podnieść rękę i zapytać, alee… nie, chyba nie. Przepisujesz wszystko z tablicy, licząc na to, że sam ogarniesz. W końcu to nie może być aż takie trudne…

 

  1. Wystąpienia publiczne

 

Kiedy masz przedstawić na lekcji swoją prezentację, albo na przykład poprowadzić rozgrzewkę na wf. Albo wystąpić przed prezydentem Stanów Zjednoczonych 😱 Tutaj oczywiście trochę koloryzuję, ale każde wystąpienie przed jakąś grupą osób to olbrzymi stres. W szczególności jeśli za chwilę masz maturę i musisz zdać dwa egzaminy ustne przed obcymi ludźmi. No cóż, niech moc będzie z nami.

 

  1. Spotkania rodzinne

 

Siedzisz przy stole z rodziną. Rozmowy trwają w najlepsze, każdy coś mówi, każdy coś opowiada, czymś się chwali. Tylko Ty siedzisz i się nie odzywasz. No chyba że ktoś Cię o coś zapyta, a zazwyczaj nie, więc zwyczajnie sobie jesteś i słuchasz bo nie czujesz tej rozmowy. I czekasz aż będziesz mógł odejść od stołu.

 

  1. Nikogo tu nie znam!”

 

Umawiasz się z przyjacielem/przyjaciółką. Idziecie na miasto i nagle spotykacie jego/jej znajomych. Wszyscy super się dogadują, śmieją się, cieszą ze spotkania… no oprócz Ciebie. Ty stoisz z boku i czekasz aż ktoś zwróci na Ciebie uwagę. Czy w ogóle ktoś zauważy, jak pójdę do domu?

 

  1. Cięte riposty

 

No cóż, bądźmy szczerzy – rzadko udaje mi się wymyślić idealną ciętą ripostę, komuś się odgryźć. A nawet jeśli idealny tekst pojawi się w mojej głowie to muszę milion razy przeanalizować, czy aby na pewno mogą to powiedzieć i czy nie przesadzę. Ta, kłótnie to nie moja mocna strona, bo nigdy nie wiem, co powiedzieć i czy czasem nie pogorszę sytuacji, chociaż w mojej głowie wygrana jest po mojej stronie.

 

  1. Dlaczego nic nie mówisz?”

 

Hmm, być może po prostu nie wiem co powiedzieć. Pytania tego typu („wstydzisz się czegoś?”) nic nie dadzą. Słysząc coś takiego osoba nieśmiała tym bardziej zamknie się w sobie i będzie czuła się jeszcze mniej pewnie. To wcale nie pomaga poczuć się lepiej, a wręcz jeszcze bardziej sprawia, że zapomina się języka w ustach.

 

  1. A może impreza?

 

No raczej nie O.o Osoby zamknięte w sobie nie często spotkasz na imprezie czy w miejscach o podobnym charakterze. Ciepłe łóżeczko i książka/film? Jak najbardziej.

 

  1. Co oni o mnie pomyślą?

 

Zbyt krytyczne traktowanie samego siebie to chyba jeden z największych problemów – ciągłe zastanawianie się, czy jest się wystarczająco dobrym, wystarczająco ładnym, mądrym. Mi udało się to przezwyciężyć, z czego jestem bardzo szczęśliwa i dumna, ale wiem, jak takie myśli potrafią uprzykrzać życie 🙂

 

Czy chociaż część z tych sytuacji wydała się wam znajoma? Co dodalibyście do mojej listy? 🙂

4 thoughts on “Problemy nieśmiałych ludzi

  1. Szukałam, szukałam… nie znalazłam.
    Chętnie bym coś skomentowała, ale akurat z treścią tego wpisu niespecjalnie się utożsamiam.
    Może to, że faktycznie, czasem zdarza mi się długo milczeć, a jak czuję się zbędna albo znudzona to idę sobie gdzie indziej, ale nie powiedziałabym, że to akurat kwestia nieśmiałości.

    Like

  2. Brak chęci do imprezowania wynika bardziej z tego, że jesteś introwertykiem i energię czerpiesz z wewnątrz siebie – nie potrzebujesz innych ludzi do tego by zająć sobie czas wolny.

    Like

Leave a Reply

